pondelok 21. januára 2008

Nereagujte na provokatívne otázky alebo profesionáli v mBank

Zdanlivo nevinná otázka v diskusii pod článkom o internetovom bankovníctve mBank: "Co v pripade, ked kod z sms autorizacie zadate nespravne...pri pouzivani GRID karty sa zmeni pozicia, ktoru treba zadat. Ako je to pri sms autorizacii - pride nova sms ci treba pokus zopakovat s povodnym kodom?"
V dobrej viere, že ide o nevinnú otázku, som sa pokúsil nájsť na ňu odpoveď. Prihlásil som sa do internetbankingu, vyplnil som prevodný príkaz a úmyselne som vyťukal nesprávny autorizačný kód. Prvýkrát, druhýkrát i tretíkrát. No ďalšiu šancu som už nedostal. Autorizácia cez sms je zablokovaná. Nemôžem posielať peniaze. Mám vraj zavolať na infolinku banky a tam mi to celé odblokujú. Jeden telefonát, druhý, tretí i šrtvrý. Skúšal som automatický systém, kde som vyťukával ako zbesilý rôzne kódy i operátora (tomu prvému práve zamrzol počítač, ďalší tvrdil, že on to urobiť nemôže a musím to spraviť cez automatický systém).
Posielanie peňazí stále nefunguje. Vďaka ti milý čitateľ. Nabudúce nebudem radšej nič overovať na vlastnej koži, ale otázku pekne pošlem hovorcovi a budem sa spoliehať, že jeho odpoveď bude presná a pravdivá.

Aktualizácia, 21. 1. 2008, 9:45
Tak a už mám zablokovaný aj prístup na telefonickú linku banky. Keď som operátorke vysvetlil, aký mám problém, povedala mi, že ma prepojí na človeka, ktorý mi to odblokuje. Ďalšia operátorka mi oznámila, že to sa mi musí ozvať niekto iný a vraj mi o pár minút zavolá. Po pár minútach skutočne zazvonil telefón. Operátor mi oznámil, že mi volá preto, lebo vraj chcem zmeniť heslo k telefonickému bankovníctvu!!! Keď som mu povedal, že to teda nie, skonštatoval, že tak to musím znovu zavolať na ich telefonickú linku. Keď som sa mu snažil vysvetliť, koľkokrát som tam už volal, tvrdil, že mu to je ľúto... a ešte niečo, ale ja som už demonštratívne položil telefón.
Potom som sa predsa len rozhodol znovu zavolať. A čuduj sa svete, nejde to. Operátor, keďže usúdil, že neviem svoje heslo na telefonické bankovníctvo, sa rozhodol, že mi ho zablokuje.

Aktualizácia, 21. 1. 2008, 11:40
Telefonické bankovníctvo sa mi asi po troch telefonátoch podarilo aktivovať. Potom som sa vydal v ústrety aktivácie zablokovanej sms notifikácie. Prvé dva telefonáty skončili neúspechom. Systém ma zrejme označil za spamera a potom ako som si vybral, že chcem hovoriť s operátorom a počítač mi oznámil, že hovory s operátormi sú nahrávané, jednoducho zaznelo pípanie a hovor sa ukončil. Na tretíkrát som sa dovolal už aj živému človeku. Operátorka mi oznámila, že ma prepojí na kolegyňu. Tá sa povypytovala, aké mám rodné číslo, email a podobne, aby si overila, že som to skutočne ja. Potom sa na chvíľu odmlčala. Počítač využil príležitosť a oznámil mi, že hovory s operátormi sú nahrávané. Potom to zdvihla tá istá operátorka, predstavila sa a spýtala sa, ako mi môže pomôcť. Potom si hneď spomenula o koho ide. A opäť sa dostal k slovu počítač a upozornil ma, že hovory s operátormi sú nahrávané. Potom opäť zaznelo pípanie a hovor sa ukončil.

Aktualizácia, 21. 1. 2008, 13:00
Po dobrom obede som sa upokojil a skúsil šťastie znovu. Dvihla operátorka, ktorá štandardne nemohla nič spraviť a musela ma prepojiť na kolegu (akosi som si na to už zvykol). Pri prepájaní asi zabudla vypnúť svoj mikrofón a vypočul som si, čo hovorila svojmu kolegovi, na ktorého ma prepájala. Predpokladal som, že tam zaznie slovné spojenie "zase volá ten debil" alebo niečo podobné. Nič také sa nestalo. Celkom pokojne mu vysvetlila, o čo mi ide a ja som mu to potom ešte raz zopakoval. A potom ešte asi dvakrát. Ale pochopil. Jeho rada bola jednoduchá. Musím skúsiť automat. Mám zavolať ešte raz a stlačiť jednotku. Potom budem vyťukávať rôzne čísla a tak podobne. Ale to tu už bolo. Bol som neoblomný. A stálo to za to. Nakoniec si vypýtal rôzne kódy, spýtal sa, kde som sa narodil a podobne a ono to ako zázrakom začalo fungovať.
Normálne už môžem prevádzať peniaze. A normálne si ich všetky môžem poslať do nejakej inej banky.

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

5 komentárov:

Jaro Juriga povedal(a)...

vyber si inu banku, mBank prisla na Slovensko "skusat" kolko maju Slovaci trpezlivosti a kde je az hranica "nekvalitnej" sluzby, ktoru mozu poskytnut bez toho, ze by klient od nich neodisiel

Nomiotic povedal(a)...

Je to hrozný, já mam podobný né-li horší zkušenosti s New Telekom (NewTel) - nevím jestli u vás tahle firma je. Snažim se už asi dva tydny přiřadit novou MAC adresu k internetu abych mohl zapojit router - děsný, pořád řikaj, že se někdo ozve a ono prd - volal sem tam už snad 20x (bez přehánění :))

sam povedal(a)...

No vidis chlapce, zahraval si sa s ohnom, skusal si hluposti, a system ta vytrestal aj do zasoby. To bola tvoja priucka a namiesto toho aby si sa poucil, este si o tom aj napisal blog.. jesus maria jozef..
Ja hluposti nerobim, a vsetko funguje ako ma. Ake jednoduche!
PS. A stavim sa ze tie peniaze si bez ujmy na funkcnosti tvojho uctu do inej banky neprevedies. A vies preco? Lebo pes, ktory steka, nehryzie.

Peter Csernák povedal(a)...

O co sa chces stavit?

Unknown povedal(a)...

Kamaratka si zablokovala ucet pri prihlasovani do sluzby. Proste 3x zle zadala heslo. Odblokovanie trvalo cca 20 minut.

Mne sa podobne problemy ako Vam v mBank vyskytli inej Slovenskej banke (jej meno sa tusim zacina na V) ale tiez v Sparkasse v Nemecku. Tiez trvalo niekolko dni, ky som sa cez telefon nedostal k pozadovanej sluzbe.

Tym chcem len povedat, ze nic vynimocne sa Vam nestalo. Neospravedlnuje to banku, ale svet funguje dalej. Poslite si to inde a tam sa blokne mozno nieco ine.