streda 25. novembra 2009

Internet s rýchlosťou 40 Mbps a wifi routerom, ktorý zvláda 13 Mbps. Od Orangeu

Kúpili by ste auto, ktoré dokáže ísť maximálnou rýchlosťou 200 kilometrov za hodinu, ale keďže výrobca šetril a namontoval preto do auta lacnú prevodovku, auto vytiahne len necelých 70 kilometrov za hodinu? Samozrejme, môžete si kúpiť novú prevodovku a jazdiť dvestovkou. Alebo kúpili by ste televízor, ktorý má tisíc programov, ale na diaľkovom ovládaní sú len čísla po sedem? Ak máte záujem pozerať viac televíznych programov, musíte si kúpiť nové diaľkové ovládanie.
Ja mám presne taký internet od Orangeu. Download by mal dosahovať 40 Mbps. Keď technik dokončil inštaláciu, ihneď som odmeral rýchlosť pripojenia. Speedmeter ukázal 13 Mbps. Spýtal som sa preto technika, akú skutočnú rýchlosť môžem dosiahnuť. "S týmto wifi routerom vám to nepôjde rýchlejšie ako 13 Mbps. Ak chcete surfovať rýchlejšie, musíte si kúpiť nový wifi router." Ale to som si mohol zobrať pomalší internet a platiť menej, povedal som mu. "To ste mohli," povedal technik.

Žiadne komentáre: